virtuális világ

A virtuális világ több mint szórakozás

A virtuális világ egy számítógép által generált szimulált állandó online világ, egy olyan közösségi tér, ahol a jelenlévő karakterek, avatarok kommunikálhatnak egymással és kölcsönhatásba léphetnek a virtuális környezettel. A virtuális világ az, ahol bárkik lehetünk egy olyan modellezett világban, ami épülhet a valóságra vagy épp a fantasy-k világára is.

A virtuális világ fogalmára többféle változat is létezik, nincs egy egységesen elfogadott, de valamennyi megfogalmazás abban egyetért, hogy a virtuális világnak állandónak kell lennie, fenn kell maradnia akkor is, ha a karakter kilép és meg kell őriznie a karakter valamennyi változtatását a virtuális világ elemein.

A virtuális világban a kommunikáció sokrétűbb, mint a valóságban. Az írott szöveges kommunikáción túl grafikákkal, hangokkal, vizuális gesztusokkal, ritkábban érintéssel és beszéddel is kölcsönhatásba lépünk a többi avatarral.

A virtuális világokban, az adott világ céljától függően a megalkotott karaktereink utazhatnak épületek között, üzletelhetnek egymással, harcolhatnak vagy csak szabadidős tevékenységeket folytathatnak.

A virtuális világ nem csak játék lehet. Virtuális világnak tekinthetünk egy online konferenciát vagy egy chatszobát, ahol a csatlakozott karakterek írásban vagy szóban kommunikációba léphetnek egymással.

A virtuális világot a szórakozáson túl orvosi, oktatási, közösségépítési, kereskedelmi és üzleti célokra is használhatjuk.

Egy mozgásában korlátozott vagy bármilyen fogyatékossággal rendelkező ember a virtuális világban átélheti, hogy jár, fut, sportol ezzel segítve a kedélyállapotának javulását, fenntartását.

Az elektronikus kereskedelmet is a virtuális világnak köszönhetjük, tulajdonképpen ez is egy virtuális világ, ahol nem fizikai boltban vásárolunk, hanem egy virtuálisan létrehozott térben.

A kereskedelmi és szolgáltató cégek a virtuális világot, mint hirdetési felületet használhatják. Az Apple például a Second Life-ban is létrehozott egy virtuális boltot, hogy a márkanevét és a termékeit még vonzóbbá tegye.

A videó konferenciák vagy az online trainingek mára már hétköznapi részei az üzleti életnek. Ezeken a virtuális térben történő interakciókon és kommunikációkon keresztül dönthetők le a távolságok és országhatárok jelentette korlátok az üzleti életben.

A virtuális valóságban is egy virtuális világban mozgunk, kommunikálunk az elénk vetített nem valóságos térrel, az olyan multiplayer is játszható játékban, mint az Arizona Sunshine zombis apokalipszisásban más játékosokkal léphetünk interakcióba és együtt írthatjuk a zombikat. Tulajdonképpen a virtuális világ elterjedéséből alakult ki az igény a virtuális valóság szemüvegek és eszközök megszületésére.

Posted by Holoszoba